nykter

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Varför har jag skapat denna bloggen

Av jimmy andersson - 11 augusti 2010 09:24

Det är inte för att jag vill synas på något vis som jag skriver i denna bloggen , visst det är väl kul om folk läser det jag delar med mig av men mest är det faktiskt för att läka mig själv och kanske oxå lära känna mig själv lite bättre

Även om detta är  mitt liv det handlar om så är det faktiskt så att den människan jag känner bäst är den jag är när jag är aktiv i mitt missbruk,Tjuven, lögnaren och den rädda människan,Men förhoppningsvis kommer jag så småningom att lära känna mig själv något bättre under åren som kommer.Det är dock den nyktra jimmy jag står närmast och vill vara .


det finns väl ingen vettig människa som vill stjäla ,ljuga,och svika människor var eviga dag med endast ett syfte ,att skaffa mer droger och förgöra sig själv!?


det jag lärt mmig under det året som gått är att det är väldigt svårt att bryta gammla mönster och jag har dåligt tålamod med dessa misslyckande som ständigt dyker upp, menar inte att jag tagit något återfall på vägen men beteende mässig gör jag ständiga sne steg det kan vara en så liten grej som att svikta i kost och sömn, Det kanske inte låter som något stort för dig/er men för mig är det ännu en rutin på vägen som felar och så småningom försvinner helt och hållet och det har jag inte råd med.


I min värld är rutiner någonting som håller en tillfrisknande narkkoman/Alkolist uppe ur dyngan inte ändast rutiner men det är en stor del av den "friska" vägen, För även om man kan tycka att ett liv i aktivt missbruk är in i helvete oredigt och att det e kaos bakom varje hörn så finns det faktiskt mkt rutiner där oxå eller kanske mer inrutade beteende som man har för att överleva, dock ej några sunda sådana men ändå!!


Där handlar det mer om jakten på pengar som är återkommande var eviga dag , jakten på droger ,sen att se till att få skiten i sig ...... visst det är 3 rutiner det handlar om men det e ett 24 timmars arbete .


fixa pengar kan ju dock ta tid när man e svartlistad överallt folk vill inte låna ut pengar till en för de vet vart det går (vilket för övrigt är bra för missbrukaren i sig för finns det inga möjlig görare är ju chansen större att det blir så pass jobbigt att man börjar tänka om)


så det blir på med tjyva rocken och bege sig ut och bara det är en känsla som bygger på skamen , abstinent och jävlig ,kallsvettig med spyan i halsen smyga omkring i affärer mitt på dagen och försöka hitta något av värde att stjäla och man känner hur alla blickar bränner i nacken för man ser ju inte speciellt frisk ut ,ask grå o blank i ansiktet av kallsvett och antagligen är man för sjuk för att man ska ha tagit sig in i duschen och fräsha till sig innan man lämnade hemmet om man nu har sådan tur att man har någonstans att bo för hyres pengarna har man ju knarkat upp samma dag dom landade på kontot och odören som sprider sig runt en påminner antagligen om blöt hund och det e väl  ett uttryck som passar här "HUND LIV"


avstängd som man är ger man till slut upp kampen och stjäl det som är närmast till hands oavsett vem som ser eller hör för nu har abstinensen trappats upp till den milda grad att det knappt går att stå upprätt längre.


sskulle man sen ha turen att få tag i den som sitter på grejerna har man en jävla tur oom han har tid att träffas och om han dyker upp i tid så man kan bli frisk för det är inte alls ovanligt att man blir sittande i ett hörn inträngd med sin egen ångest i timmtal i väntan på att folk ska dyka upp så man kan bli frisk , och skulle det sen visa sig att han dyker upp ska man vara glad om man kan hitta en ven som inte är totalt sönderstucken och full med brosk så man får skiten i sig , när det sen är klart börjar vi på ruta ett igen ......


fixa pengar , vänta på grejer , slå i sig  ...... fy fan


 
 
Ingen bild

jonnasr.bloggplatsen.se

11 augusti 2010 10:56

Jag läste precis ditt inlägg lite fort, och funderar på hur snabbt och hur lätt är det att fastna i alkoholen och drogerna? Tack på förhand, J

 
Ingen bild

Anna

11 augusti 2010 13:19

Det låter som du har insett en hel del på bara ett år. Det märks att du arbetar för fullt på att komma ifrån ditt gamla liv. Tappa inte tron på att du kan! Lev för din fina dotter! Lycka till! :)

 
Ingen bild

Anne-Marie

11 augusti 2010 16:03

Heja Jimmy! Vi tror på dej! Det är nog bra att skriva av sej, fortsätt med det! Kämpa på! Vilken fin bild du lagt in,gó tös!! Ha de! Kram från Anne-Marie o Krister

 
Ingen bild

Freidrichska Berganovichska

11 augusti 2010 17:08

bra där!

 
Ingen bild

Kungen Av Hallonbergen

11 augusti 2010 20:39

jimmy, glöm aldrig att en heroinist tillhör eliten. vi är eliten när vi kör och eliten när vi lyckas lägga av... håll huvudet högt och ryggen rak / Jonas

 
Ingen bild

akon

16 augusti 2010 23:58

Hej Jimmy! Här suttit och läst mycket av det du skrivet, jag önskar dig verkligen lycka till.Och tror att du kommer att lyckas. Skriva tror jag är ett mycket bra sätt. Min äldsta dotter har haft stora psykiska problem, med självskade beteende osv. Hon har skrivit väldigt väldigt mycket, under flera år, hon äter fortfarande medicin och mår nu mycket bättre även om det är jobbigt då och då. Har haft mycket kontakt med alkolister och narkomaner eftersom min mamma och pappa jobbat som socionomer på ett behandlingshem här i Östergötland, jobbade själv där på loven när jag var yngre. Nu jobbar jag innom sjukvården och får se en hel del, förstår nog en del hur du har det men inte på långa vägar hur fruktansvärt jobbigt det måste vara.Tror på dig och lycka till Kram från Ak

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jimmy andersson - 17 augusti 2010 20:10

Jag har inget att klaga på när det gäller hur vård möjliheterna för missbruk ser ut i vårt samhälle defenitivt inte snarare tvärtom,   Jag har tidigare skrivit att jag har varit på olika behandlingshem och för att klargöra lite för er så ska jag ...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 21:38

Fick en fråga där jag tolkade den röda tråden som en fråga om det finns någon skillnad mellan bruk och missbruk,   FINNS DET DET DÅ ? Jag vet inte ? jag är ingen expert men jag kan ge min syn på saken!   För mig går gränsen mellan bruk o mi...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 18:44

Det var trevligt att se att det e så många som har intresserat sig för min blogg :) Får allt som oftast frågan om det  är ok att ni länkar vidare min sida ... LÄNKA ALLT VAD NI ORKAR :) desto fler som läser desto intressantare e det för mig att s...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 18:39

ja då var det väl tid att svara på era frågor! Har fått lite frågor om hur jag har påverkats fysiskt av mitt missbruk och det är väl inte annorlunda för mig än för någon annan jag har sabbat min kropp jag oxå.   Nu när jag gick in i behandling ...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 12:07

Tung dag i dag, vaknade med en bitande känsla av saknad i bröstet jag har inte träffat min dotter på en vecka ungefär och det känns as jobbigt och sannolikheten att jag ska träffa henne idag är inte vidare stor.   har en klump i halsen som gärn...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

klotter plank


Ovido - Quiz & Flashcards