nykter

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

svar på frågor.... och lite till

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 18:39

ja då var det väl tid att svara på era frågor!

Har fått lite frågor om hur jag har påverkats fysiskt av mitt missbruk och det är väl inte annorlunda för mig än för någon annan jag har sabbat min kropp jag oxå.


Nu när jag gick in i behandling sista gången hade jag skyhöga lever värden och var ständigt trött, och denna tröttheten kan jag känna av vid vissa tillfällen fortfarande , jag deltog nog inte i speciellt många fysiska aktiviteter de 2 första månaderna eftersom jag fick fruktansvärda hjärt klappningar bara av att titta på en badminton boll eller tanken på att behöva gå i en trappa. Idag e jag mycket fysiskt aktiv och håller strickt på mina 4 gym pass i veckan om det tillkommer något som badminton eller bandy så ar det bara en bonus men jag håller igång iallafall utan några större svårigheter .


Mina lever värden ligger hyfsat bra i dagens läge , det går att styra rätt bra med en hälsosam kost och se till att få i sig tillräckligt med vätska ,men det ligger en lever biopsi och lurar runt hörnet som jag borde ta tag i för att avgöra om jag ska sätta igång med interfreon behandling för att försöka få bort min hepatit c och forutom den har jag lyckats dra på mi B oxå .


Så visst levern har väl fått sin beskärda del men idag e det mkt bättre.


vad det gäller tänderna så finns det inte så mkt att säga dom som e där dom e där resten får jag väl se till att få tillbaka på konstgjord väg någon gång när det finns pengar till det.


tyvärr e det ju så att det första som lämnar en när man e abstinent och nergången är ju förmågan att hålla en god hygien , antigen e man grisig för att man e dålig eller så e man flottig för att man är "larmad" det e ju tyvärr den bistra verkligheten och det säger väl rätt mkt om vad man är berred att offra för att få i sig skiten o leva i sin bubbla.


Tack för att du vill låna ut lite tårar till mig det kan behövas ;)


känner med dig och kommer följa din resa på din blogg , bara fortsätt att skriva av dig det har hjälpt för mig och jag tror det är läkande på många vis


Ta hand om er allla

 
 
sanna

sanna

14 augusti 2010 21:20

vill bara ge dig en varm och stor kram, fortsätt kämpa.kramar

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

14 augusti 2010 22:07

har funderat på inteferon i 3 år,men håll i dig nu-JAG HAR SPRUTSKRÄCK som alla andra missbrukare ;) Men ärligt talat vet jag inte om jag ska ta den behandlingen,tycker jag mår ganska bra i alla fall och man blir jäkligt sjuk av den...

http://anna-agorafobi.blogspot.com

 
Love

Love

15 augusti 2010 09:39

Har läst om ditt liv och tycker du är stark som orkar skriva om allt jobbigt. Tror också att det kan hjälpa dig att bearbeta den mörka tiden.
Hoppas du spar det du skriver så att din dotter en dag förståt vilket helvete du levt i men kämpat dig ur bla. för hennes skull. Hon har bara en pappa och för henne är du en hjälte och den bästa, glöm inte det. Jag förstår att det måste vara väldigt svårt att hitta tillbaka till vardagen med jobb, vanliga nöjen och ibland rätt tråkiga dagar (tycker jag) men alla framsteg du gör ger dig äkta glädje. Kommer att följa din kamp
Av hela mitt hjärta önskar jag dig Lycka Till.
Kram
Love.

http://www.bloggplatsen.se

 
Sajberlena

Sajberlena

15 augusti 2010 12:20

Varma lyckönsningar till dig och resten av ditt liv!
Jag skulle gärna vilja höra dina åsikter om drogdiskussionen som pågår på www.riesling.bloggplatsen.se (inlägget den 13 augusti "Jag fick en kommentar")

http://sajberlena.bloggplatsen.se

 
Cajsa

Cajsa

15 augusti 2010 12:24

fortsätt kämpa!
KRAM. c;

http://www.ccajsacarlsson.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

15 augusti 2010 18:29

Ganska rörande blogg, men du måste va en extremt stark människa! Fortsätt kämpa!:)

http://sandrachristine.bloggplatsen.se

 
filozophie

filozophie

16 augusti 2010 10:41

Hej min vän.
Anledningen till att jag börjar på detta sättet är att jag vet att personer i din situation behöver just vänner. I 10 år drev min familj ett behandlingshem och jag har sett många trasiga själar komma och gå genom våra dörrar, alla med det gemensamt att de behövde en riktig vän att lita på då samhället många gånger svikit. Vad jag vill säga till dig är förljande:
Det stora steget har du redan tagit, den långa vägen tillbaka till livet har du redan börjat vandra. Du är sedan 1 år fri, om jag förstod det hela rätt, och det innebär att den värsta biten är över. Kampen är svår, frestelsen svårare men när du väl har tagit det första steget kan det bara bli bättre och nu har du ju dessutom någon att kämpa för, din dotter.
Jag tänker på dig, kommer följa dig och önskar dig all lycka och styrka. Styrkan har du dock, det har du ju redan bevisat.
Stor kram/FiloZophie

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Simon

16 augusti 2010 13:23

Hejsan! Skulle bara vilja veta vad du tycker om detta landets polisiära narkotikapolitik? Har du erfarenhet av ringa eller kanske högre grader på narkotikabrott? Jag tycker det är anmärkmingsvärt att vi i det här landet har hårt tryck på våra missbrukare och hårda narkotikalagar men ändå har vi fler heroinmissbrukare än holland där man kan röka sitt gräs utan att få morallektioner av diverse myndigheter? Hur ser du på framtiden med dig och t.ex gå ut och dricka öl med vänner?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jimmy andersson - 17 augusti 2010 20:10

Jag har inget att klaga på när det gäller hur vård möjliheterna för missbruk ser ut i vårt samhälle defenitivt inte snarare tvärtom,   Jag har tidigare skrivit att jag har varit på olika behandlingshem och för att klargöra lite för er så ska jag ...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 21:38

Fick en fråga där jag tolkade den röda tråden som en fråga om det finns någon skillnad mellan bruk och missbruk,   FINNS DET DET DÅ ? Jag vet inte ? jag är ingen expert men jag kan ge min syn på saken!   För mig går gränsen mellan bruk o mi...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 18:44

Det var trevligt att se att det e så många som har intresserat sig för min blogg :) Får allt som oftast frågan om det  är ok att ni länkar vidare min sida ... LÄNKA ALLT VAD NI ORKAR :) desto fler som läser desto intressantare e det för mig att s...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 12:07

Tung dag i dag, vaknade med en bitande känsla av saknad i bröstet jag har inte träffat min dotter på en vecka ungefär och det känns as jobbigt och sannolikheten att jag ska träffa henne idag är inte vidare stor.   har en klump i halsen som gärn...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 00:16

..... inte bara Malin givet vis men ett xtra tack för din fundering i fråge rutan :)   Idag lever jag ett rätt hyfsat liv jag har snart varit nykter i ett år men är fortfarande inskriven på ett behandlingshem i blekinge , för tillfället är jag bo...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

klotter plank


Ovido - Quiz & Flashcards