nykter

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Oj vilken reaktion :)

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 18:44

Det var trevligt att se att det e så många som har intresserat sig för min blogg :)

Får allt som oftast frågan om det  är ok att ni länkar vidare min sida ... LÄNKA ALLT VAD NI ORKAR :)

desto fler som läser desto intressantare e det för mig att skriva.


Först vill jag tacka Filozophi

http://www.filozophie.bloggplatsen.se för dom uppmuntrande orden , jätte snällt.


Sen fick jag en del frågor om vad jag tycker om vår narkotika politik o.s.v

och jag kan väl säga att jag är rätt så dubbel i den frågan jag är glad att vi inte har haft hårdare

narkotikastrafflag i sverige under den tiden jag var aktiv för är det något som är omöjligt att undvika som ärrad missbrukare så är det att torska med fickan full av grejer så ja jag har erfarenhet av den delen oxå .

som jag ser på det idag ka straffen för narkotik inte bli för hårda, och det grundar jag på problemen det för med sig inte bara personliga problem för var och en bestämmer väl hur man vill behandla sin kropp det ser jag som en mänsklig rättighet ,


Men ta en stadig funderare på allt som sker runtomkring ,rån, stöder , misshandlar osv....

det är så många oskyldiga människor som får lida för att jag är beroende, det är bara att blicka tillbaka på inlägget jag skrev om min biltur , det var mer tur än skicklighet att jag inte hade ihjäl någon den dagen tack o lov.

och visst kan man väl tycka att det e ett hårt tryck på missbrukarna i detta landet , men vilka är det vi ska sätta tryck på då om inte missbrukarna?? Myndigheterna står ju handfallna inför drog problemen i samhället , så även om polismyndigheten jobbar med att stoppa smuggel osv så måste det vara en press på missbrukaren oxå för att störa aktiviteterna så att dom motiveras till att ta tag i sitt problem  för om inte viljan kommer inifrån kommer det inte lyckas ändå, och även om viljan finns där så finns det visst dom som trillar tillbaka ändå,


Så det jag säger är inte att det är lätt bara för att man vill, jag tillhör själv en av dom som har gjort ett antal besök på diverse instutioner med  ett jävlarinamma i sinnet och en fruktansvärt stark vilja att sluta..... men här är jag igen.


Får ursäkta om jag inte svarar fort nog på era frågor men mitt nät ligger nere för tillfället men jag jobbar på det :)


möjligt att ni inte goillar mitt svar på hur jag ser på narkotika politiken men jag står för det och har bara goda avsikter med det jag skriver


På återseende

MVH

 
 
Anna

Anna

16 augusti 2010 19:33

instämmer till fullo

http://narkomania.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Simon

16 augusti 2010 21:32

Absolut förstår vad du menar när du skriver om vilken fara aktiva missbrukare kan vara mot sin omgivning när dem är som aktivast i sitt missbruk. Men gäller inte det likadant med alkolister som får sin drog subventionerade och kan köpa sin sprit av staten? Ska människor som kanske aktivt gör ett val och använder sig utav en lindrigare drog som t.ex cannabis få sitt liv störda av olika myndigheter som regristrerar dig som kriminell och missbrukare? Det finns ju oerhört många som kan leva sida vid sida med en drog men ändå klara av studera eller sköta ett jobb och vara dräglig mot sin omgivning. Måste ju finnas gränser mellan ett bruk och ett destriktivt missbruk? Oj detta blev långt :D tack för en bra blogg! / S

 
Maria, Spritpartiet

Maria, Spritpartiet

16 augusti 2010 22:05

Hej!

Jag sökte egentligen efter något helt annat när jag halkade in på din blogg. Läste en stund och måste säga att jag blir glad när jag ser att någon med din karriär har kommit till sådana insikter. Jag syftar på det du skriver om varför andra ska lida för att du var beroende. Det pratar vi i Spritpartiet mycket om, de runt omkring de som dricker.

Keep up the good work!
/Maria

http://www.spritpartiet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jimmy andersson - 17 augusti 2010 20:10

Jag har inget att klaga på när det gäller hur vård möjliheterna för missbruk ser ut i vårt samhälle defenitivt inte snarare tvärtom,   Jag har tidigare skrivit att jag har varit på olika behandlingshem och för att klargöra lite för er så ska jag ...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 21:38

Fick en fråga där jag tolkade den röda tråden som en fråga om det finns någon skillnad mellan bruk och missbruk,   FINNS DET DET DÅ ? Jag vet inte ? jag är ingen expert men jag kan ge min syn på saken!   För mig går gränsen mellan bruk o mi...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 18:39

ja då var det väl tid att svara på era frågor! Har fått lite frågor om hur jag har påverkats fysiskt av mitt missbruk och det är väl inte annorlunda för mig än för någon annan jag har sabbat min kropp jag oxå.   Nu när jag gick in i behandling ...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 12:07

Tung dag i dag, vaknade med en bitande känsla av saknad i bröstet jag har inte träffat min dotter på en vecka ungefär och det känns as jobbigt och sannolikheten att jag ska träffa henne idag är inte vidare stor.   har en klump i halsen som gärn...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 00:16

..... inte bara Malin givet vis men ett xtra tack för din fundering i fråge rutan :)   Idag lever jag ett rätt hyfsat liv jag har snart varit nykter i ett år men är fortfarande inskriven på ett behandlingshem i blekinge , för tillfället är jag bo...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

klotter plank


Ovido - Quiz & Flashcards