nykter

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Rubrik saknas

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 12:07

Tung dag i dag, vaknade med en bitande känsla av saknad i bröstet

jag har inte träffat min dotter på en vecka ungefär och det känns as jobbigt och sannolikheten att jag ska träffa henne idag är inte vidare stor.


har en klump i halsen som gärna hade vandrat uppåt och tagit sin flykt via tår kanalerna men jag är inte man nog att tillåta mig själv att gråta av någon annledning , vad kan det bero på ??

vad e jag rädd för?

 Känner även att jag kan sakna mitt andra liv ibland hur konstigt det än kan låta i era öron men det e en värld jag känner till. även om jag e medveten om att det bara drar misär över mitt liv så visst finns det en saknad emmelanåt och den beroende som säger att han eller hon alldrig saknar det ljuger antagligen jag vet att det är en övergående känsla och jag har ett väldigt långt steg att ta för att gå tillbaka så idag är det inte någon risk iallafall.


givetvis saknar jag inte abstinensen och jagandet efter pengar o grejer men ritualen där jag sitter i min egen bubbla och värmer skeden , letar en ven ,träffar o ser hur blodet exploderar och fyller pumpen och jag vet att jag bara är sekunder ifrån att känna värmen sprida sig i kroppen och stänga av allt utanför som är jobbigt , det är där saknade ligger men jag vet oxå att det inte stannar där.


Nä tar jag steget ditt så har jag redan klippt banden med det friska i mig och sen rullar det på .

det finns ett ganska slående ordspråk för en beroende

EN ÄR FÖR MYCKET OCH TUSEN ÄE ALLDRIG NOG !


Nä jag har ingen tanke på att ta något idag iallafall men saknaden finns där , jag är inte berred att offrra min dotter jag kommer ihåg hur nära jag var att förlora henne sist och den känslan är större än något annat det är den känslan som kommer hjälpa mig på traven att så småningom ta livet av mig om jag sätter igång igen.


Tänker på dig Meja ... Pappa älskar dig det hoppas jag att du vet och jag vet att mina känslor är besvarade.


Blev inte så muntert inlägg nu på förmiddagen men det är så det e idag och förhoppningsvis kmmer jag att kunna jobba bort denna känslan under dagen,


ha en bra dag alla

MVH

 
 
Anna

Anna

14 augusti 2010 13:34

Du kan få lite gråt och tårar av mig om du vill... Jag vill inte gråta mer..

http://mittinnersta.bloggo.nu

 
Anna

Anna

14 augusti 2010 16:09

Förstår precis hur du känner dig även om jag inte känner dig. Jag saknar min son grymt mycket idag,han finns i Karlskrona och jag i Småland, känner tomhet idag,men hoppas det blir bättre imorgon-kämpa på :)(P.S Saknar också delvis mitt gamla liv idag,men svårt att förklara på vilket sätt)

http://anna-agorafobi.blogspot.com

 
sus

sus

15 augusti 2010 08:27

tittade förbi här. Så skönt å strongt gjort att du "bytt" väg i livet, -KAnon ju !!! Härligt att du kämpar för din dotter, och för din egen skull förståss. HA en kanon dag.

http://dusisus.bloggplatsen.se

 
emma :)

emma :)

15 augusti 2010 13:30

jag förstår hur du känner!
tycker du är en stark människa!
jag vet vad du menar med att sakna det gamla livet, har själv levt i en omgivning med knark osv .. har aldrig rört det själv!
men man lär sig en del!
men du kämpar på bra!
jag gillar din blogg!
kramar!

http://minih.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elina

25 augusti 2010 20:55

Vilken bra blogg, min pojkvän är också föredetta missbrukare & det är så skönt att få veta lite mer detaljerat om hur det är att vara knarkare, förut var det bra pengar, blod & sprutor liksom. Kram på dig. Du är stark

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jimmy andersson - 17 augusti 2010 20:10

Jag har inget att klaga på när det gäller hur vård möjliheterna för missbruk ser ut i vårt samhälle defenitivt inte snarare tvärtom,   Jag har tidigare skrivit att jag har varit på olika behandlingshem och för att klargöra lite för er så ska jag ...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 21:38

Fick en fråga där jag tolkade den röda tråden som en fråga om det finns någon skillnad mellan bruk och missbruk,   FINNS DET DET DÅ ? Jag vet inte ? jag är ingen expert men jag kan ge min syn på saken!   För mig går gränsen mellan bruk o mi...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 18:44

Det var trevligt att se att det e så många som har intresserat sig för min blogg :) Får allt som oftast frågan om det  är ok att ni länkar vidare min sida ... LÄNKA ALLT VAD NI ORKAR :) desto fler som läser desto intressantare e det för mig att s...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 18:39

ja då var det väl tid att svara på era frågor! Har fått lite frågor om hur jag har påverkats fysiskt av mitt missbruk och det är väl inte annorlunda för mig än för någon annan jag har sabbat min kropp jag oxå.   Nu när jag gick in i behandling ...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 00:16

..... inte bara Malin givet vis men ett xtra tack för din fundering i fråge rutan :)   Idag lever jag ett rätt hyfsat liv jag har snart varit nykter i ett år men är fortfarande inskriven på ett behandlingshem i blekinge , för tillfället är jag bo...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

klotter plank


Ovido - Quiz & Flashcards