nykter

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 21:38

Fick en fråga där jag tolkade den röda tråden som en fråga om det finns någon skillnad mellan bruk och missbruk,


FINNS DET DET DÅ ?

Jag vet inte ? jag är ingen expert men jag kan ge min syn på saken!


För mig går gränsen mellan bruk o missbruk när det du använder blir så stort för dig att det tar över dina vardagliga sysslor eller att du börjar få konsekvenser av ditt handlande om det sedan e droger eller något annat som tar över spelar ingen roll för det sista vi vill erkänna är ju att det är drogen som gör det mot oss.


Min åsikt är nog att det spelar ingen roll vad det är  FÖR MYCKET AV VADSOMHELST ÄR DESTRUKTIVT !


och absolut håller jag med om att det är absolut ingen skillnad mellan alkoholister och narkomaner för det är samma beteende och samma sjuka tänk man går in i.

Jag tolkar det som att du är en människa som själv röker gräs och fine det spelar inte mig någon roll men jag tror oxå att förr eller senare kommer det brista för dig och ditt rökande kommer ta överhand för det behövs inte så mkt men precis som alla andra som "använder " så förstår jag varför du ställer denna frågan till mig för det sista du vill är ju att lägga av  det ville inte jag heller när jag var i den åldern då jag " bara" rökade holk,


Och tro mig jag har själv använt dom alla: det e ju inte så farligt jag sköter ju allt annat ; det kommer ju från jorden det e ju bara en planta mm.


Visst dom e dom väl bra för att rättfärdiga men det e ju ingen i din omgivning du lurar men du blåser dig sjävl kraftigt .



VAR INTE MENINGEN ATT FÅ DET ATT LÅTA SOM ATT JAG KLAGAR PÅ DIG


mkt tack för frågan simon.

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 18:44

Det var trevligt att se att det e så många som har intresserat sig för min blogg :)

Får allt som oftast frågan om det  är ok att ni länkar vidare min sida ... LÄNKA ALLT VAD NI ORKAR :)

desto fler som läser desto intressantare e det för mig att skriva.


Först vill jag tacka Filozophi

http://www.filozophie.bloggplatsen.se för dom uppmuntrande orden , jätte snällt.


Sen fick jag en del frågor om vad jag tycker om vår narkotika politik o.s.v

och jag kan väl säga att jag är rätt så dubbel i den frågan jag är glad att vi inte har haft hårdare

narkotikastrafflag i sverige under den tiden jag var aktiv för är det något som är omöjligt att undvika som ärrad missbrukare så är det att torska med fickan full av grejer så ja jag har erfarenhet av den delen oxå .

som jag ser på det idag ka straffen för narkotik inte bli för hårda, och det grundar jag på problemen det för med sig inte bara personliga problem för var och en bestämmer väl hur man vill behandla sin kropp det ser jag som en mänsklig rättighet ,


Men ta en stadig funderare på allt som sker runtomkring ,rån, stöder , misshandlar osv....

det är så många oskyldiga människor som får lida för att jag är beroende, det är bara att blicka tillbaka på inlägget jag skrev om min biltur , det var mer tur än skicklighet att jag inte hade ihjäl någon den dagen tack o lov.

och visst kan man väl tycka att det e ett hårt tryck på missbrukarna i detta landet , men vilka är det vi ska sätta tryck på då om inte missbrukarna?? Myndigheterna står ju handfallna inför drog problemen i samhället , så även om polismyndigheten jobbar med att stoppa smuggel osv så måste det vara en press på missbrukaren oxå för att störa aktiviteterna så att dom motiveras till att ta tag i sitt problem  för om inte viljan kommer inifrån kommer det inte lyckas ändå, och även om viljan finns där så finns det visst dom som trillar tillbaka ändå,


Så det jag säger är inte att det är lätt bara för att man vill, jag tillhör själv en av dom som har gjort ett antal besök på diverse instutioner med  ett jävlarinamma i sinnet och en fruktansvärt stark vilja att sluta..... men här är jag igen.


Får ursäkta om jag inte svarar fort nog på era frågor men mitt nät ligger nere för tillfället men jag jobbar på det :)


möjligt att ni inte goillar mitt svar på hur jag ser på narkotika politiken men jag står för det och har bara goda avsikter med det jag skriver


På återseende

MVH

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

klotter plank


Ovido - Quiz & Flashcards