nykter

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

KVÄLLENS TANKAR

Av jimmy andersson - 11 augusti 2010 22:39

Då var det dax för kvällens eftertanke!

först vill jag tacka för komentarerna som är lagda, " kungen av hallon bergen" ( kul alias btw ) jag förstår vad du menar och jag håller med fullständigt!!! right back at u.

ANNA: tack för att du engagerar dig i min resa :) tankar och insikter , åsikter och annat som dyker upp i bloggen har jag nog funderat på i stora delar av mitt vuxna liv men antagligen är det väl så att det är först nu jag är man nog att erkänna dessa saker för mig själv , för att veta och att verkligen förstå och erkänna det är vitt skillda grejer så tack ska du ha för det inlägget det är mkt uppskattat.

skänker även min mamma ett tack .... älskar dig oxå hoppas du fortsätter att vara en flitig besökare ;)

ann-marie och krister som oxå kommenterat det jag skrivit  är den familj jag nämde i mitt första inlägg tack ska ni ha för allt mkt kärlek även till er.


mitt sista tack skänker jag till jonnasr.bloggplatsen.se ( fick du lite reklam oxå )

detta gör jag sist för det är en fråga som jag funderat på hela dagen.


Min åsikt och tanke om hur lång tid det tar att fastna i ett missbruk oavsett drog

( alkohol,narkotika,spel,sex ,socker eller vad som) är att det inte går att sätta någon tids gräns på det .

den dagen man vaknar och tänker efter vad som händer med  saker runt om mig i vardagen när jag använder det som jag nu har som last och kommer fram till att man försummar det som är viktigt för att kunna "använda" då har du ett problem.



för min del fattade jag att jag hade problem när jag började använda mig av folk i min omgivning på ett annorlunda vis. Har alltid haft en god relation till både min gammel mormor och min mormor men med tiden hörde jag av mig allt mer sällan och när vi väl möttes eller talades vid slutade alltid konversationen med att jag behövde låna en slant till mjölk eller något annat ..... men vart gick dom pengarna??? ja inte gick jag o köpte bröd för min sista hundring när jag kunde få tio bärs på bolaget?!

började undvika frågor som rörde alkohol eller andra droger , frågade någon om jag festat i helgen svarade jag gärna att jag bara hade tagit det lugnt även om jag kanske hade klämt en 7 -8 öl varenda dag under helgen, detta var nog mer att automatiskt svar än en medveten lögn för att jag någonstans långt in i bröstet visste att det jag gör är inte sunt .


Jag är en människa som älskar att laga mat och under den tiden jag var aktiv så drack jag gärna en stadig whiskey eller ett par öl under tiden jag lagade mat , men det e fan inte okej att ställa sig vid spisen och laga middag klockan halv elva en förmiddag bara för att man ska kunna dricka ..... då har det gått för långt 


Ska vi sen disskutera andra droger så blir kontrasterna lite tydligare , oftast ,inte alltid men oftast är det nog så att inkörsporten är cannabis.... hehehe det är ett ord jag nog alldrig har använt mer än i kontakten med myndigheter..

och jag tycker väl inte att man har problem bara för att man provar på det , nä den dagen du förnekar att du fortfarande använder det så e det nog en varnings klocka som är värd att lyssna på , eller den dagen du ska dela en vänskaplig holk med dina vänner (för det finns faktiskt dom som gör det utan att vara beroende) och du i smyg bryter av en bit för att ha för dig själv senare under kvällen eller på morgonen när du vaknar o slänger dig framför burken för att kolla tecknad film.


anledningen till att jag tog cannabis, holk,scheeva, eller vad ni nu vill kalla det är för att jag tänker inte gå in på tyngre nrkotika i detta ärendet för är det så att du tar steget till något  annat prepparat efter att du känns vid de exempel jag nyss gav så har problemen börjat långt tidigare.


När det kommer till hur lätt det är att fastna i ett missbruk så är nog även det individuellt beroende på som jag ser det hur stort hål du har i bröstet och hurdan du är som människa .

jag har alltid varit en människa med en fruktansvärt stor inre stress så naturligt blev det för mig att fastna för neråt droger i alla dess former heroin benzodiasepiner i huvudsak men sänkte det mig så sänkte jag det så att säga så för egen del så gick det nog rätt snabbt .


tror även att det är lättare för vissa människor tex oss som dom kallar "sökare" ständigt på jakt efter nya kickar och spänning i livet  att fastna för det är en fart fylld och farlig värld så är det!

dels utsätter ma sig själv för fara men även andra vänner , familj och även okända människor.

och tyvärr är det väl så att det krävs en drastisk händelse i tillvaron för att det någonstans ska vända och få en på andra tankar om vad som egentligen är viktigt här i livet


jag minns tydligt var min vändning kom men det får du läsa om i nästa inlägg ....

GOD NATT PÅ ER ALLIHOPA OCH PÅ ÅTERSEENDE!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jimmy andersson - 17 augusti 2010 20:10

Jag har inget att klaga på när det gäller hur vård möjliheterna för missbruk ser ut i vårt samhälle defenitivt inte snarare tvärtom,   Jag har tidigare skrivit att jag har varit på olika behandlingshem och för att klargöra lite för er så ska jag ...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 21:38

Fick en fråga där jag tolkade den röda tråden som en fråga om det finns någon skillnad mellan bruk och missbruk,   FINNS DET DET DÅ ? Jag vet inte ? jag är ingen expert men jag kan ge min syn på saken!   För mig går gränsen mellan bruk o mi...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 18:44

Det var trevligt att se att det e så många som har intresserat sig för min blogg :) Får allt som oftast frågan om det  är ok att ni länkar vidare min sida ... LÄNKA ALLT VAD NI ORKAR :) desto fler som läser desto intressantare e det för mig att s...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 18:39

ja då var det väl tid att svara på era frågor! Har fått lite frågor om hur jag har påverkats fysiskt av mitt missbruk och det är väl inte annorlunda för mig än för någon annan jag har sabbat min kropp jag oxå.   Nu när jag gick in i behandling ...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 12:07

Tung dag i dag, vaknade med en bitande känsla av saknad i bröstet jag har inte träffat min dotter på en vecka ungefär och det känns as jobbigt och sannolikheten att jag ska träffa henne idag är inte vidare stor.   har en klump i halsen som gärn...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

klotter plank


Ovido - Quiz & Flashcards