nykter

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

REFLEKTION ÖVER MORGON KAFFET.

Av jimmy andersson - 13 augusti 2010 11:15

Tack ska du ha Chiqan ;) kul att du gillar det jag gör ,

ja absolut bara sprid det som en löp eld , jag vill inget hellere . Jag ska absolut kolla ditt bok tips.


Vad har vi för tankar idag då ? lite disigt är det för jag vaknade för inte så länge sedan,

men det sista som lämnade mina tankar innan jag somnade igår var de olika klasserna i samhället som lever utanför mitt fönster och ur tydligt man ser vilket skikt en människa tillhör.

Har alldrig reflekterat över det på detta viset förut ,me det är stora klyfter i det samhälle vi lever i , har alltid varit medveten om att jag personligen har varit långt ner i närings kedjan och att det pga mitt missbruk !


Mycket handlar det nog om hur och  var man har turen att födas ,givetvis kan man säker jobba sig uppåt även om man föds på botten eller någonstans i lägre medel klassen , men visst är det svårare att lyckas om man får kämpa från dag ett för att få det att gå runt och det krävs en fruktansvärd drivkraft!


det räcker att man går ner och sätter sig i parken en stund för att se alla olika klasser passer, Olika raka i ryggen med olika mål  , det räcker att titta att se en  människa i ögonen för att se vilket skikt de tillhör ,de som har  det något bättre ställt har oftasre en klar blick  med någon sorts ro över sig medans det finns en annan grupp med flackig blick och ett ständigt veck i pannan , detta säger mig att det e en människa som kämpar för att få världen att snurra .


tyvärr är det så att jag ser fler och fler av dessa " veckade " människor och hade jag själv haft medel till det hade jag hjälpt så många jag hade kunnat .

när jag ser denna utveckling i sammhället blir jag bekymrad och en fråga dyker upp i huvudet på mig

Är det konstigt att det är svårt att få en tid på psyk eller att vi snart har deppresion som en folk sjukdom i sverige för jag tror vi är på väg på det hållet .


Sen har vi ju dom som inte orkar kämpa längre , Det är dom som dyker upp på kvällen och lägger sig till rätta för att sova på samma bänk som en barnfamilj  satt och hade en mysig stund med en mjukglass i solen bara några timmar innan . DET FINNS ALLTID NÅGON SOM HAR DET VÄRRE .


vad är du för människa, född med en sked eller matad med skit ???

är det så att du bär på en sked , vad kan du göra föra att sträcka ut en hjälpande hand idag ???


I mitt fall är det nog så att jag fick en sked men har ständig själv fyllt den med skit .


nu har jag svept mitt kaffe och har lite andra sysslor ..... kommer fler tankar under dagen , hoppas solen skiner på dig och för dig idag;


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jimmy andersson - 17 augusti 2010 20:10

Jag har inget att klaga på när det gäller hur vård möjliheterna för missbruk ser ut i vårt samhälle defenitivt inte snarare tvärtom,   Jag har tidigare skrivit att jag har varit på olika behandlingshem och för att klargöra lite för er så ska jag ...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 21:38

Fick en fråga där jag tolkade den röda tråden som en fråga om det finns någon skillnad mellan bruk och missbruk,   FINNS DET DET DÅ ? Jag vet inte ? jag är ingen expert men jag kan ge min syn på saken!   För mig går gränsen mellan bruk o mi...

Av jimmy andersson - 16 augusti 2010 18:44

Det var trevligt att se att det e så många som har intresserat sig för min blogg :) Får allt som oftast frågan om det  är ok att ni länkar vidare min sida ... LÄNKA ALLT VAD NI ORKAR :) desto fler som läser desto intressantare e det för mig att s...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 18:39

ja då var det väl tid att svara på era frågor! Har fått lite frågor om hur jag har påverkats fysiskt av mitt missbruk och det är väl inte annorlunda för mig än för någon annan jag har sabbat min kropp jag oxå.   Nu när jag gick in i behandling ...

Av jimmy andersson - 14 augusti 2010 12:07

Tung dag i dag, vaknade med en bitande känsla av saknad i bröstet jag har inte träffat min dotter på en vecka ungefär och det känns as jobbigt och sannolikheten att jag ska träffa henne idag är inte vidare stor.   har en klump i halsen som gärn...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

klotter plank


Ovido - Quiz & Flashcards