nykter

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av jimmy andersson - 13 augusti 2010 22:39

Över 50 besökare som läste förra inlägget och inte en ända kommentar .....

Tänkte jag fel eller var det för mkt eller var det svårt att ta in ??

kanske var det bara så att jag skrev det på ett rörigt vis eller så kände ni igen er och blev förstummade av shocken :) vad vet jag ?


det mesta jag skriver relaterar till missbruk men det betyder inte att missbrukare är den ända målgruppen jag försöker nå ut till, nä absolut inte ni vet ju redan hur det fungerar.

så om du som anhörig / medberoende eller bara en nyfiken "svensson " som ni kallas i den världen jag kommer ifrån har några frågor eller åsikter om det jag skriver så bara ös på med frågor eller kritik , jag är öppen för allt både positivt och negativ det är ju trots allt det som kommer få mig att spinna vidare på detta.


tyvärr måste jag avbryta här men jag är tillbaka om en timme eller så........

Av jimmy andersson - 13 augusti 2010 11:15

Tack ska du ha Chiqan ;) kul att du gillar det jag gör ,

ja absolut bara sprid det som en löp eld , jag vill inget hellere . Jag ska absolut kolla ditt bok tips.


Vad har vi för tankar idag då ? lite disigt är det för jag vaknade för inte så länge sedan,

men det sista som lämnade mina tankar innan jag somnade igår var de olika klasserna i samhället som lever utanför mitt fönster och ur tydligt man ser vilket skikt en människa tillhör.

Har alldrig reflekterat över det på detta viset förut ,me det är stora klyfter i det samhälle vi lever i , har alltid varit medveten om att jag personligen har varit långt ner i närings kedjan och att det pga mitt missbruk !


Mycket handlar det nog om hur och  var man har turen att födas ,givetvis kan man säker jobba sig uppåt även om man föds på botten eller någonstans i lägre medel klassen , men visst är det svårare att lyckas om man får kämpa från dag ett för att få det att gå runt och det krävs en fruktansvärd drivkraft!


det räcker att man går ner och sätter sig i parken en stund för att se alla olika klasser passer, Olika raka i ryggen med olika mål  , det räcker att titta att se en  människa i ögonen för att se vilket skikt de tillhör ,de som har  det något bättre ställt har oftasre en klar blick  med någon sorts ro över sig medans det finns en annan grupp med flackig blick och ett ständigt veck i pannan , detta säger mig att det e en människa som kämpar för att få världen att snurra .


tyvärr är det så att jag ser fler och fler av dessa " veckade " människor och hade jag själv haft medel till det hade jag hjälpt så många jag hade kunnat .

när jag ser denna utveckling i sammhället blir jag bekymrad och en fråga dyker upp i huvudet på mig

Är det konstigt att det är svårt att få en tid på psyk eller att vi snart har deppresion som en folk sjukdom i sverige för jag tror vi är på väg på det hållet .


Sen har vi ju dom som inte orkar kämpa längre , Det är dom som dyker upp på kvällen och lägger sig till rätta för att sova på samma bänk som en barnfamilj  satt och hade en mysig stund med en mjukglass i solen bara några timmar innan . DET FINNS ALLTID NÅGON SOM HAR DET VÄRRE .


vad är du för människa, född med en sked eller matad med skit ???

är det så att du bär på en sked , vad kan du göra föra att sträcka ut en hjälpande hand idag ???


I mitt fall är det nog så att jag fick en sked men har ständig själv fyllt den med skit .


nu har jag svept mitt kaffe och har lite andra sysslor ..... kommer fler tankar under dagen , hoppas solen skiner på dig och för dig idag;


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

klotter plank


Ovido - Quiz & Flashcards